Tamás már ölni tudna egy tál sztrapacskáért!

2016. szeptember 15. 01:27 - Ábry Zoltán J.

De én lenyomtam a torkán egy újabb halászlevet, a négycsillagos Balneum Hotelben.

A Tisza-tónál négycsillagos luxust kínál vendégeinek a Hotel Balneum. Bár nem jártunk a konyhán, de nyilvánvalóan csilli-villi csúcs felszereléssel, magasan képzett személyzettel van felfegyverezve. A Hotel Balneumnak páratlan kerthelyisége van, melyhez tekintélyes vízfelületet ural a Holt Tiszából. Hold az égen, négy csillag a falon, a lenyugvó Nap festette aranyhíd a Tiszán. Mi baj történhet?

Tamás éppen valóra váltja, jópár vendéglős álmát! :)

Meglepő halászléteszt, botrányosan szép környezetben.

Ugye egyetért velem, hogy minden adott egy bajnok halászlé leírásához. Ilyen körítés után, Tamás séffel mi is kizárunk minden kétséget. Impozáns teraszon foglalunk helyet a friss levegőn, melyet a kerten keresztül érkező nyári szellő illatosít meg. Tőlünk valamivel távolabb egy baráti társaság jókedvű, nyár esti halk kvaterkája adja az aláfestést. Jókedvűen fogadjuk a ház harcsa halászlevét, de arcunkra hamar némi fintor kerül. Az történik ugyanis, hogy a kis bográcsunk tetején hártya van, mely a felkavarás után is makacsul újra és újraképződik. Láttunk már ilyet, még el is mennénk mellette, de a narancssárga alaplé színt már sokkal nehezebben bocsájtjuk meg. Na sebaj, az íze talán megmenti.

Kimagyarázhatatlan árnyalat...

Ízre pontosan hozza azt, amit a látványa nyújt. Ha ezt a fajta harmóniát értékelem, akkor csillagos ötös. De a körmondatból kiverekedve a lényeg az, hogy a színéhez hűen eléggé fakó az íze is. A halászlé állagát megvizsgálva pedig egyáltalán semmi extrakttartalmat nem találtunk, ami a passzírozásra utalt volna. Jóindulatúan írom, hogy: azért ennyire nem kell leszűrni ezt a halászlevet. Tamás séf egyszemélyes, rögtönítélő bírósága kimondja a verdiktet: Ez nem halászlé! Ez halleves.

Lát itt valaki bármi extrakttartalmat? Mi nem.

Főleg ezért gondoljuk, hogy ez afrikai harcsából van. A videóban a magyarázat.

A betétként szereplő harcsa pedig – élünk a gyanúperrel - nem szürke harcsából készült, hanem afrikaiból. Ez önmagában még nem főbenjáró bűn, mert ebből a fajtából is ettünk már finom halászlevet. De ez itt most nem sikerült. Szálkával, halcsonttal viszont nem találkozunk, így legalább biztonsággal fogyasztható a fogás. Halbelsőséget itt nem szolgálnak fel. Az asztalpatika csak kenyeret és erős zöldpaprikát tartalmaz. Utóbbiból tegyenek bele bátran. Nem tudnak ártani neki.

20160504_184216_web.jpgBalneum fishsoup starter kit.

Szóval találtunk egy helyet azoknak,  akik úgy szeretnének halas ételt enni, hogy igazából nem szeretik a hal ízét. Hogy ez most hiba, vagy inkább egy piaci rés kiaknázása, azt mindenki döntse el magában. A mi részünkről könnyebben dicsérhetnénk a Tisza Balneum Hotel fogását ha hallevesként értékelnénk. De sajnos sem az étlapra nem ez van írva, és a cikksorozat is a halászléről szól. Ezek után kétféle megoldás létezik: vagy az étlapot írják át, vagy a receptúrát. Az 1500.- Ft-os árért mi legközelebb egy másik fogást választunk az egyébként különlegességeket felsorakoztató étlapról. Annyit még hozzáteszek, hogy ottlétünkkor éppen vacsoraidő volt, és szebbnél szebb ételek sorakoztak a svédasztalon. Azt kívántam bárcsak svédasztal tesztet írnánk, mert ott biztosan dobogós lenne a hely.

A fókuszt inkább a háttérre tettem.

Kiegészítés: Ha a ház, újraalkotja a halászlevét, és értesít minket, akkor megígérjük, hogy meg fogjuk adni az esélyt, és kiegészítjük az írásunk. Addig viszont mindenkinek azt ajánljuk, hogy válasszon más fogást az étlapról, és annak kíséretében gyönyörködjön, az egyébként paradicsomi környezetben.

Meglepő halászléteszt, botrányosan szép környezetben.

Van még pár képünk:

Halbőrbe töltött halászlé?

Garantált esti program: "átkelés" a tiszai Aranyhídon.

A svédasztalon azért volt pár csoda!

Közlemény:
A tesztsorozat meglepetésszerű látogatás során készült, és az írás az OTT és AKKOR tapasztalt halászlé értékelésekor keletkezett szubjektív VÉLEMÉNY. Nem zárjuk ki, hogy más alkalommal akár nekünk vagy másik kóstolónak ettől eltérő álláspontja lehet. Minden ténybeli tévedésünket szívesen korrigáljuk, és bár a szerző véleménye vitatható ugyan, de nem helyreigazítható.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stefan_Schneider 2016.09.22. 16:06:39

A közleményhez csatlakozom. Én is voltam itt es én is halászlét rendeltem, es ott es akkor az én szubjektív véleményem szerint is halászlének nem nevezhető, bár nem kimondottan rossz levest szolgáltak fel. A taj meg a szálloda tényleg szép. En kóstoltam mást is de minden elég középszerű volt. Szóval a konyhára ráférne egy upgrade

Shirkan 2016.09.22. 18:16:34

Mi is voltunk már ebben a szállodában.
Számomra meglepő volt, hogy a környezethez képest milyen kevés halas étel volt. A halászlé tényleg botrányos.

2016.09.23. 06:38:27

Múltkor olvastam egy írást valahol. Arról szólt, hogy étteremben soha ne együnk halászlét. Az eddigi személyes tapasztalataim is ezt támasztják alá.

Kicknick 2016.09.23. 15:43:05

@boxorka: Poroszló, Fűzfa Hotel...oda menjél be egyszer halászlét enni. Bár én nem vagyok ilyen inyenc és lehet hogy átvertek de igen jókat ettünk ott.