Pecázz egyszerűen, turista horgászjeggyel!

2014. július 01. 09:30 - eM.Dé

Fogalmazhatunk úgy, hogy lényegesen leegyszerűsödött a legális horgászat a Tisza-tónál: az állami turista horgászjegy mellé már csak egy Tisza-tavi területi turista horgászjegyre van szükségünk és nyugodtan pecázhatunk kedvünkre.

Ugyebár ahhoz, hogy az ember leugorjon a haverokkal a Tisza-tóhoz egy hétvégére pecázni kb. négy dolog kell: szabadidő, horgászfelszerelés, sör, és horgászengedély rengeteg pénzért. Szerencsés esetben valamelyik ismerősnek akad engedély, két botra, de hát ugye mégiscsak jobb mindenkinek saját bottal várni a kapást.

De mi van akkor, ha nincs a közelben pecamániás cimbora, de mégis szeretnénk elmenni horgászni egyszer-kétszer, viszont ezért nem szeretnénk súlyos ezer forintokat fizetni? Erre a szituációra és az "élménypecázók" nagy-nagy örömére találták ki a turista horgászjegyet, amellyel lényegesen leegyszerűsödik a horgászatunk legalizálása. Persze biztosan akadnak bátrak akik simán belógatják és bíznak benne, hogy nem jár arra halőr, de kinek van kedve a hatóságokkal hazárdírozni, mikor egyszerűen és olcsón megúszhatjuk büntetés nélkül.

Először is szükségünk lesz egy állami turista horgászjegyre amit interneten igényelhetünk, azaz vásárolhatunk egy rövid online vizsga letétele után. A turistajegy 90 napig érvényes és évente egyszer váltható ki, tehát egy nyári időszakot kiválóan végig lehet vele pecázni. Ha sikeresen abszolváltuk a feladatot és kezünkben a horgászjegyünk, akkor már gyakorlatilag bárhová mehetünk az országban, de ha egy mód van rá válasszuk inkább a Tisza-tavat.

Itt jelenleg négy helyen (2 Tiszafüreden, 2 Poroszlón) juthatunk hozzá a Tisza-tavi területi horgászjegyhez, amely 1 napra, 3 napra, vagy 1 hétre jogosít fel minket a Tisza-tó területén történő horgászatra. Emellett azért mindenkinek felhívjuk a figyelmét, hogy tanulmányozza az éppen aktuális horgászati rendet, nehogy véletlenül olyan halat akasszunk horogra, amilyet nem volna szabad. Ezt követően viszont már tényleg nincs más dolgunk, mint beizzítani a felszerelést, összerántani pár ismerőst, na meg persze gondoskodni, hogy a hűtőtáskában mindig legyen sör és indulhat a pecázás - teljesen legálisan, akár 3500 Ft-tól.

Jó kapást mindenkinek!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.